Murakami Edebiyatı



Moonrise Kingdom ~ Yükselen Ay Krallığı!

Çılgın filmlerin, çılgın yönetmeni olarak adlandırırım Wes Anderson'ı..! Kendisi sinema sektörünün en kaliteli filmler icra edenlerin başında geliyor, abartmadan söylüyorum bunu. Genel kanıya göre çok sevilmese de, -tarzından olsa gerek; kim takar- ben hayranıyım. Değişikliğe çok açık biri olarak, Wes Anderson insanın beklentisini her daim karşılayabilen biri.



Moonrise Kingdom, yapım aşamasını duyduğum yılı hatırlıyorum da, film bugün gösterimde. Sahiden yıllar su gibi geçiyor. Daldım yine maziye... Anderson, filmografisinde herkesin önüne aynı yemeği pişirip de koyan bir isim değil, sürekli farklı lezzetler tattırdı bize; ee doğal olarak saygı duymak boynumuzun borcu!

Çok kaliteli bir film; mekan kullanımı olsun, cast kurgusu olsun, çok leziz. Mekanlardaki sarı rengin çokluğu, 60'lı yıllarda dinlenen müzikler olsun, -ki kendimi o dönemde hissettim şahsen- her şeyiyle şukela!  Küçük kızın, bulunduğu evin dört bir tarafında raflara yerleştirilmiş pikap kasetleri ve sesi çok mu çok güzel pikap çalarlar..falan derken büyülendim. Radyonun sesi ise harika bir ayrıntı, eskiden radyodan başka ne vardı ki!?



Her Anderson filmi gibi soundtrackler harika. Müzik başlığı altında paylaşmayı umuyorum en kısa zamanda. Bi' de, ayrıntıyı seven sinemaseverler filmi epey sevebilir. O yılların ayrıntılarını gördükçe ne kaliteli bir iş izlediğinizin farkına varacaksınız, aksi boş! İyi seyirler.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes