Murakami Edebiyatı



The Way He Looks

Kendimi pek iyi hissetmediğim dar vakitlerde, duygulara hitap eden, ruh halimi yansıtan kitaplar okumayı, filmler izlemeyi seviyorum. The Way He Looks neyseki imdadıma yetişti. Size de yetişecektir. Tek kelimeyle enfes, iki kelimeyle enfes ötesi LGBT sinemasının örneklerinden.


2014 Berlin Teddy Ödülü'nü kazandı. Festivalin favori filmleri arasındaydı. Bol ödüllü, ilk aşkın sarhoşluğu ve gençliğin beraberinde getirdiği hareketler, olaylar vs. anlatılıyor. Şimdilik, 2014 "Best of" listemde en tepede. Duygulara hitap etme biçimine hayran olacaksınız.

Bugün Eve Yalnız Dönmek İstiyorum adıyla. Yönetmen Daniel Ribeiro, bu filmi 2010 yılında kısa metrajlı çekmiş. Aynı ekipmanla çalışmış. Süresi 17 dakika.Uzun metrajlı versiyona bayılınca, hemencecik kısa filme de saldırdım. Elbetteki şahaneydi. Ben birazcık gevezelik etmek istiyorum. Malumunuz, her daim bu kadar iyi ve kaliteli işçiliğe sahip yapımlar mumla aranır oldu. Fırsatını bulmuşken öve öve yerlere göklere sığdıramayacağım. Oyunculuklar muazzam. Sevmemeniz gibi bir durum söz konusu olamaz. Brezilya sinemasına olan aşinalığım gün geçtikçe çoğalıyor. Ghilherme Lobo ve Tess Amorim'in uyumuna, oyunculuk performanslarına hayran kaldım. Sevimli oyunculuk buna denir. Lobo (Leonard) karakterini sevmemek pek mümkün değil. Empati durumunu (körlük) bunun dışında tutuyorum. Leo, Gi ve Gabriel aklıma kazındı adeta. aç gündür aklımdalar ve gitmeye niyetleri yok gibi. Mutlaka ama mutlaka izleyin, mümkünse silah zoruyla izlettirin. Konuya bakıp vazgeçmeyin. Çok naif, nazik, sevecen bir film. Son bir not. Soundtracklerin leziz oluşu artı puan.



I Don't Want To Go Back Alone isimli kısa metrajlı versiyonunu türkçe altyazılı şekilde bloga ekliyorum. Lütfen izleyin. Çeviri Kerem Dönmez'e ait. Tekrar tekrar seyretmeniz dileğiyle.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes