Murakami Edebiyatı



Cemil Kavukçu - Gemiler De Ağlarmış

Öykü okumayı çok sevmem, Kitaplık Manzaraları takipçileri bilir. Tuhaf olansa, son iki yıldır şaşırtıcı derecede öykü kitapları okumuşum. Belki de sevmeye başlıyorum, kim bilir. Türk edebiyatında da Cemil Kavukçu bu türde bir başka bana sorsanız.


Kitabı okumak istememin bir diğer nedeni sanırım isminin güzelliği oldu. Büyülendim. Gemiler De Ağlarmış. Duyar duymaz vuruldum ismine. Sadece isim olsa iyi, öykülere de eşit derecede vuruldum. Bu denli beklemiyordum. Yabancı şehirler, bunaltıcı şehirler, tuhaf hayvanlar ve serapları anlatıyor.

Nolya ve Tasmalı Güvenci hikaye kitapları pek şahaneydi. Bu kitabı da aynı tatta. Çok seveceksiniz diye, tahmin ediyorum. Okumanız konusunda ısrarcı olacağım.

Can Yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

'Bendeki asıl değişimin Cemil Kavukçu ile birlikte olduğunu söylemem gerekir. Cemil Kavukçu'yu önceden de biliyordum bilmesine, ama Uzak Noktalara Doğru bambaşka etkilerle gelmişti. İşte, demiştim, geçen kuşakların usta öykücüleriyle aynı düzeyde alınabilecek bir öykücü; bizim kuşağımızdan, hiçbir desteğe gereksinim duymadan kısa sürede adını okura duyurabilecek. O günden beri bütün yazdıklarını okuyorum. Ondaki sıradan dünyaların çarpıcılığı, öykü dilinde yakaladığı apayrı, ayrıksı dilin biricikliği, hiç anlatılmamış insanları el değmemiş ayrıntılarla kurmaca kişilere dönüştürme becerisi, ergenlik döneminin yazılmamış öyküleri, Cemil Kavukçu'yu edebiyatımızın gündemine ciddi bir biçimde getirdi.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes