Murakami Edebiyatı



Andy Weir - Marslı

Bu kitap, Goodreads okurlarına göre 2014'ün En İyi Bilimkurgu Romanı seçildi. Doğal olarak, merakıma dayanamadım. Bilimkurgu kitap ve filmleriyle pek aram iyi olmasa da, alabildiğine okumaya çalışıyorum. Marslı'yı okumaya, filminde Matt Damon'ın oynayacağını öğrenmemle oldu. Matt'i çok severim. Böylelikle zaten okuyacağım kitabı daha bi' hevesle okumuş oldum.


Andy Weir, kitabı öncelikle ebup formatı (e-book) olarak çıkarmış. Kitap patlama yapınca hardcover versiyonu karşımıza çıktı. Hızını alamayıp kısa sürede bol ödüllü bir kitaba dönüştü. Wier'ın ne iş yaptığını merak ettim. Açıkçası, kitaba fazla bilimsel bir dil kullanıyor ve bu oldukça hoşuma gitti. Yazarın mesleğinin roket bilimci olduğunu falan düşündüm bir an.


Kitabın baş karakteri Mark Watney'in Mars'ta mahsur kalmasını anlatıyor. Oldukça bilindik bir konu ama işleniş ve yazarın yarattığı Mark karakterinin acizliği yerine komedyen tavrı takınması oldukça hoştu. Karaktere duyduğunuz sempatinin vermiş olduğu heyecan, sayfaları da hızla çevirmenizi sağlıyor. Fazlaca korkmayın bilimsel dil kullandığı dediğim kısma. Bir zaman sonra alışıyorsunuz. Eminim kitabı seveceksiniz. Açıkçası, kitabı okuyunca film izliyormuşsunuz hissine kapılabilirsiniz. Bende öyle oldu. Kitabı beş saatlik gibi bir süre de bitirdim. Kesinlikle okuyun. Lakin, benim gibi edebi kitaplar seviyorsanız, arada kaçamak niyetine bu türleri de deneyin. Fena olmuyor, benden demesi.



Geldik güzel habere. Filmden bugün The Martian: Viral Teaser yayınlanmış. Matt Damon'ın astronot olarak karşımıza çıkacağı filmde, videoda karakterlerin kendilerini ve filmi anlattıkları bir yayın bu. 27 Kasım 2015'te vizyonda olacak film. Bekliyoruz bakalım.

8 Haziran 2015 16:14

Filmi çıkmadan okumak istiyorum ya. Ne zamandır bekliyor rafta.

9 Haziran 2015 10:09

Bu aralar ben de bilim kurguya dalayım diyordum. Teşekkürler. :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes