Murakami Edebiyatı



Donna Tartt - Gizli Tarih

Donna Tartt'ın çok övülen ilk romanı. Gizli Tarih, tam bir edebi gençlik karışımından ortaya çıkan, çok zevkli okumalıklardan. Öyle söylediğime bakmayın, birisinin kafasını yarmak için kullanabileceğiniz kalınlıkta kendileri. Ben, iki günde zar zor bitirebildim. Hele ki öğrenci olduysanız, su misali akar.


Bu yıl Pulitzer alan yazar, The Goldfinch'te çok övüldü. Ne yazık ki çevirisini halen bekliyorum. Bir umut bu yıl çıkabilir. Bir cinayet, öğrenciler ve kampüs dedikoduları. Okundukça açılan, açıldıkça okunan konuya sahip. Tek eksik yanı, bana biraz fazla uzun geldi. Onun dışında, her karakter ince ince işlenip hakkını veriyor. Final ise, bomba. Okumadıkça ne söylemek istediğimi anlamayacaksınız.

Değişik gizemler, ayinleri tuhaf karakterler ve olaylar... Okunacak 1001 Kitap'tan biri daha!

Remzi Kitabevi'nden çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

... On gün sonra karlar eriyip onu bulduklarında, eyalet polisi, FBI ve arama çalışmalarına katılan diğerleri, şaşkınlıkla aslında günlerdir onun karlar altındaki cesedi üzerinde gezinip durduklarını fark ettiler.Sorumluluğunun bir kısmı bana ait olan bir olayın böylesine büyük gürültü kopardığına inanmak çok güçtü. Daha da inanılması güç olan ise benim tüm o kameraların, üniformalı insanların ve şeker kabına üşüşen karıncalar gibi Cataract Dağı'na üşüşmüş olan kalabalığın arasından en ufak bir şüphe bile uyandırmadan yakamı sıyırabilmiş olmamdı. Bu işten yakayı sıyırmak başka, tamamen kurtulmuş olmak başka bir şeydi, ne yazık ki bunların birbirinden farklı şeyler olduğunu çok daha sonraları anlayabildim. Bir zamanlar o yamaçta olanları bir nisan ayının öğleden sonrasında bıraktığımı, artık çok gerilerde kaldığını sanıyordum, ama şimdi bundan o kadar emin değilim...Vermont eyaletindeki bir üniversitenin eski Yunan edebiyatı bölümünde okuyan bir grup öğrenci kendilerini o eski kültürün büyüsüne öylesine kaptırmışlardır ki, bugünün ahlaki değerlerinin hiçbir önemi olmadığına karar vermişlerdir. Onlara göre önemli olan tek şey insanın içinden geleni yapmasıdır. Bu bir cinayet işlemek bile olsa.Gizli Tarih, hareketli, nefes kesici, eşsiz bir cinayet romanı.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes