Murakami Edebiyatı



Elizabeth Strout - Kül Mevsimi

2009'da Pulitzer Ödülü'nü kucaklamış kitaptır Kül Mevsimi. Bol ödüllü kitapların içerisine bakarken gözüme ilişip okumaya karar verdim. Baş kahramanımız Olive Kitteridge. Yaşlı, huysuz ve ağzı gevşek, iyi laf yapan bir ihtiyar kadındır. Hikaye boyunca, Olive laf sokmaları beni güldürdü, itiraf ediyorum.


Elizabeth Strout dili sade, anlaşılır birisi. Bunu okudukça göreceksiniz. Sadeliğine aşık bile olabilirsiniz. İki çift (yaşlanmış bir şekilde) soğuk iklimin hüküm sürdüğü bir bölgede ikamet ediyorlar. Çocuklar, büyüyen evlatlar, gelinleri, torunları... Yaşlılığı tadını iliklerinize kadar hissettiriyor. İster istemez, hepimizin önünde. Bu bol ödüllü leziz kitabı kaçırmayın.

Kitap dizi olmuş. Dört bölümden oluşan mini-dizi yapılmış HBO tarafından. Diziye ismini verense, kitabın ana karakteri Olive Kitteridge olmuş. Ben en iyisi diziyi de izleyeyim. Çok şahane yorumlarla karşılaştım doğrusu. İzlemek için sabırsızlanıyorum.

Pegasus Yayınları'ndan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Elizabeth Strout'un Pulitzer ödüllü çok satan kitabı Kül Mevsimi, bütün kusurlarına rağmen olağanüstü bir insancıllığa sahip kahramanı Olive Kitteridge'in eşliğinde okurlarını sıradan insanların gündelik detayların büyüsüyle örülü yaşamlarında bir gezintiye çıkarıyor.
Bazen inatçı, bazen sabırlı, bazen anlayışlı bazense hazin bir inkâr içindeki Olive Kitteridge bilerek ya da bilmeyerek birçok hayata dokunur: Olive'in aşırı hassaslığından bıkmış bir oğul; evliliğine olan sadakati hem bir lütuf hem de bir lanet olan bir koca; geçmişte yaşadığı bir aşk macerası peşini bırakmayan bir piyanist; yaşama isteğini kaybetmiş eski bir öğrenci…
Strout'un geçmişin yakıcı acılarının bıraktığı küllerle hesaplaşan, hayatlarının olgunluk dönemindeki karakterleri canlılıkları ve tanıdıklıklarıyla bize ancak Salinger gibi büyük yazarlarda rastlayacağımız türden inceliklerle dolu bir dünyayı hatırlatıyor.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes